Mystery Blogger Award

Het is altijd leuk om meningen over boeken van anderen te lezen, maar beantwoord jij zelf wel eens vragen over jouw favoriete boeken? De laatste keer dat ik een zogeheten ‘tag’ invulde is alweer een tijd geleden, maar het is weer tijd om te kiezen tussen al mijn lievelingsboeken of juist mindere boeken. JudithBlogtSolo nomineerde mij namelijk voor de Mystery Blogger Award, dankjewel Judith!

Bij de Mystery Blogger Award horen een paar regels. Je tagt de bedenker van de tag, dat is oktoenigma. Ook benoem je degene die je getagd heeft met een link, in mijn geval JudithBlogtSolo. Daarna vertel je drie dingen over jezelf en beantwoord je de vragen. Ook nomineer je 10-20 mensen (al kan een klein beetje smokkelen vast geen kwaad) en vraag je de genomineerden vijf grappige vragen.

Drie dingen over mij
1. Ik heb heel veel boeken. Ik durf ze eigenlijk niet te tellen, maar dat het aantal boven de 100 uitkomt, weet ik al zeker. Misschien zelfs 300? Tot mijn spijt heb ik denk ik zo’n 25% er nog niet van gelezen, aangezien mijn recensie-exemplaren meestal voorgaan op eigen gekochte boeken. Wel probeer ik minder boeken te kopen, om zo eindelijk aan de enorme stapel ongelezen boeken toe te komen.

2. Vroeger wilde ik altijd een keertje naar Parijs gaan. Sommige Frans klassen op de middelbare school gingen met de docent en een bus naar Parijs voor een stadstour, maar mijn klas behoorde daar helaas niet toe. Toch wilde ik er altijd een keer heen gaan en op mijn 18e verjaardag deden we het. De straat van het hotel stond helaas niet in de routeplanner, dus reden we eerst gewoon richting Parijs en reden daarna behoorlijk verdwaald rond. Ik denk dat we er – ook dankzij files – zo’n 12 uur over deden om in Parijs te komen. Maar mijn droom kwam uit, ik werd 18 in de stad van lichtjes en liefde. Nu is het mijn droom om een keer naar New York te gaan en Times Square en Broadway in het echt te zien.

3. Ik hou enorm van bitterballen, echt waar. Je mag mij er ’s nachts voor wakker maken. Dat is ook wel eens gebeurd, overigens. Ik ben wel meer van de standaard bitterballen, en niet van de nieuwe soort in hippe tentjes met garnalen en dergelijke. Geef mij maar een ouderwetse rundvleesbitterbal. Of acht.

De vijf vragen
Judith stelde mij vijf vragen die ik hierbij beantwoord.

  • Wat zou jij op boekengebied ooit nog willen doen? (Dit kan van alles zijn: zelf een boek uitbrengen, een quote op een boek, een audioboek inspreken, een boek vertalen enzo.)
    Eigenlijk wil ik meerdere dingen ooit nog doen. Ik wil heel graag een eigen boek uitbrengen. Ik bracht al een dichtbundel uit, Meer Dan Dichtbij, maar wil graag ooit een chicklit of Young Adult uitbrengen. Ook lijkt het me geweldig om een quote van een van mijn recensies op een boek te zien staan, dat is als blogger toch wel de kers op de taart.
  • Wanneer geef jij een boek vijf sterren?
    Als ik het jammer vind dat het boek uit en zou willen dat ik het nog een keer voor het eerst kon lezen. Dat betekent namelijk dat ik er echt van genoten heb en waarschijnlijk zeer weinig op aan te merken heb. Als ik er niks op aan te merken heb geef ik het sowieso vijf sterren, maar een boek krijgt ook van mij wel vijf sterren als ik bijvoorbeeld alleen ergens meer van had willen lezen of ondanks enkele opmerkingen toch verliefd bleef op het boek.
  • En wanneer geef jij een boek één ster?
    Ik denk dat de boeken die van mij één ster zouden krijgen, eigenlijk de boeken zijn waar ik geen recensie van heb geschreven. Ik vind namelijk dat je een boek wel helemaal gelezen moet hebben voor je een oordeel geeft, en die één ster boeken zijn eigenlijk de boeken waar ik dus gewoon nooit doorheen gekomen ben.
  • Van welke auteur koop jij de boeken zonder ook maar de blurb te lezen?
    Dat zijn er een paar. Sara Shepard, Cecily von Ziegesar, Mariëtte Middelbeek, Chantal van Gastel, Lisette Jonkman, Sophie Kinsella, Sarah J Maas, en waarschijnlijk vergeet ik er nog wel wat. Er zijn gewoon een aantal schrijvers waar ik bijna alle boeken van heb en automatisch het boek koop als er iets nieuws is verschenen. Ook koop ik wel graag boeken van tv-series en personen waar ik fan van ben, zoals Lily Collins en Lea Michele.
  • Welk boek zou jij nog verfilmd willen zien?
    13 Minuten van Sarah Pinborough, omdat het verhaal zich – ook qua opbouw en notatie – zich volgens mij heel goed leent voor een crime-achtige film. Ook zou ik meteen naar de bioscoop rennen als Hof van doorns en rozen van Sarah J. Maas verfilmd zou worden. Met al haar fans zie ik dat ergens ook nog wel gebeuren. Na Me Before You zou ik ook het vervolgboek, After You, van Jojo Moyes graag in de bioscoop zien.

Nominaties
Ik nomineer Audrey, Dez, Melissa, Liesbet, Inge, Ellen (mocht je nog eens bloggen) en Marcia. Mocht ik nou één van mijn vaste blogbuddies/lezers vergeten zijn, voel je dan zeker vrij om deze tag alsnog over te nemen! En ook zonder blog mag je zeker hier in de reacties reageren. Dit zijn mijn vragen aan jullie:

  • Als je in 2018 maar één boek zou mogen lezen – je mag deze wel herlezen, maar geen andere titels – welk boek zou het dan zijn?
  • Wat wil jij heel graag nog een keer met jouw boekenblog doen, welke plannen of dromen heb je nog?
  • Heb je wel eens een hele negatieve recensie geschreven?
  • Wat was volgens jou jouw allerbeste recensie?
  • Met welk personage zou jij wel eens een dagje willen ruilen?

Dank voor de nominatie Judith, en iedereen succes met het invullen van de tag!

9 thoughts on “Mystery Blogger Award

  1. Ooh E, wat een leuke post om te lezen! Elke keer als ik bitterballen zie (wat in België misschien wat zeldzamer is?), denk ik aan jou. Ik lust ze ook heel graag! 😀

    Bedankt voor de nominatie! Ik zou het heel graag doen, maar ik denk om je vragen op te kunnen lossen dat ik eerst nog een paar recensies moet schrijven. Ik heb alvast wel wat boeken die nog een recensie verdienen, dus dat is al meteen een goed voornemen voor 2018.
    Ik ben echt heel benieuwd om je vragen op te lossen. Ik moet bijvoorbeeld toch eens heel goed nadenken over met welk personage ik een dagje zou willen ruilen. 😉

    Like

    • Dankjewel! En ik weet eigenlijk niet of je veel bitterballen in België hebt? Ik vind ze wel ook zo lekker! Vroeger als wij in Duitsland op de camping waren gingen we speciaal naar een Nederlands vakantiepark rijden, omdat ze ze daar wel verkochten, haha.

      Graag gedaan! En dan kijk ik alvast in de toekomst uit naar jouw post, al mag je natuurlijk ook de vragen beantwoorden die wel voor jou van toepassing zijn 🙂

      Like

  2. Pingback: Mystery Blogger Award | Zwartraafje

Plaats een reactie